Tempoh Luput Tayar Kereta

Penuaan tayar berlaku sekiranya kereta diletakkan dalam tempoh yang lama dimana getah akan teroksida dan menyebabkan ianya retak secara halus. Tayar merupakan bahagian yang paling penting pada setiap kenderaan.


Tayar Baru Yang Disimpan Lama Boleh Rosak Sendiri Paultan Org

Penuaan tayar adalah lebih teruk jika kereta diletakkan di bawah terik matahari tanpa sebarang perlindungan.

Tempoh luput tayar kereta. Balancing turut dilakukan sekali jika buat alignment. Thursday 24 March 2016. Ianya seakan berbentuk bar yang terletak di antara blok bunga yang membolehkan anda mengecam tahap haus tayar minimum 16mm atau 232.

Y maksimum had laju 300 km jam tayar juga ada tarikh luput bukan makanan sahaja tau. Contohnya di sini tayar ini akan luput pada April 2012 atau 2013. Sahabat semua kita selalu tukar tayar kereta tapi kita tak tahu tayar itu.

Sebagai contoh - 0518. Anda boleh mengelakkan penarikan kenderaan anda dengan membayar jumlah tertunggak seperti yang dinyatakan dalam Jadual Keempat sebelum tempoh 21 hari atau memulangkan kenderaan tersebut kepada institusi perbankan sebelum tarikh luput. Cara Baca Dan Pilih Tayar Kereta Yang Perlu Pembeli Tahu Nurulshahira Com.

Kalau tayar kereta belum sampai 4 tahun semak meter kereta untuk mengetahui sama ada kereta anda sudah jalan sampai 80000 km atau belum. Tayar yang tidak tamat tarikh luput 5tahun -. Tayar baharu yang berusia lebih dari 5 tahun masih boleh digunakan tetapi getahnya telah menjadi keras kerana ia sudah tamat tempoh.

Benjolan akan menyebabkan pemanduan tak lancar dan akan menyebabkan gegaran. Bukan makanan sahaja yang mempunyai tarikh luput tetapi tayar juga ada tarikh luputnya. Katanya bunga pada tayar miliknya boleh tahan lebih lama.

TAYAR KERETA MEMPUNYA TARIKH LUPUT. Kete jrg jalan n bunga tayar kat tayar asal masih tebal. Justeru itu setiap pemilik kenderaan perlulah memahami asas keselamatan dan pengetahuan mengenai tayar.

Jika melebihi tempoh yang dibenarkan dikhuatiri boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar selain cengkaman tayar semakin berkurangan disebabkan getah yang sudah luput dan keras. Hatta kereta sorong pun tidak akan. Sekiranya anda berjumpa ada kedai yang menjual tayar luarbiasa murahnya anda pastikan tarikh luput tayar tersebut.

Kebanyakan pengilang tayar hanya memberi jaminan antara tiga hingga empat tahun sahaja. Semakan Tarikh Luput Lesen Kenderaan Motor Orang awam boleh memperbaharui Lesen Kenderaan Motor LKM dengan mengemukakan insurans yang telah diperbaharui dan kadar bayaran mengikut jenis kenderaan. Kalau sudah 4 tahun tayar juga akan jadi kematu dan tidak.

Posted May 2 2014. Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dibuat. Justeru banyak pengeluar kereta dan tayar menyarankan pemandu menukar tayar baharu jika kedalaman bunga menghampiri 3-32mm untuk tayar semua musim all season musim panas summer dan.

Kami hanya mampu tersenyum sinis sahaja mendengarnya. Adalah disyorkan untuk memandu kereta sekurang-kurangnya sekali atau dua kali seminggu untuk. Tayar adalah satu-satunya bahagian yang menghubungkan antara kenderaan dan permukaan jalan.

Cara meluruskan tayar kereta. Br tkr 2 tayar. Asasnya apabila kedalaman bunga tayar berada pada 16mm kemampuan tayar untuk mengekalkan traksi atas permukaan jalan basah sudah merosot.

Interestsmusic computer internet. Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan. Kebanyakan pengilang tayar yang menghasilkan tayar hanya memberi jaminan ketahanan pada tayar antara 3-4.

Tayar yang lebih usia 5 tahun getah tayar sudah tamat tempoh dan penggunaannya boleh dianggap sebagai luput expired. Nombor tersebut menunjukkan tayar tersebut telah dikeluarkan pada minggu ke-5 tahun 2018. Kalau sudah jalan 80000 km tayar akan jadi botak dan kena tukar.

Lakukan Alignment Dan Balancing Tayar Kereta. Kete aku dah nak masuk 5 tahun. Kadangkala tayar kereta yang baru dibeli mungkin mengalami masalah pada permukaan seperti timbulnya benjolan.

Sebelum menukar tayar baharu cuba anda pastikan tahun pengeluarannya sebaik-baiknya adalah tahun yang terkini. 20565R1594H bukan kod matrix ya Kod Tayar. BESUTKITO Tayar merupakan bahagian yang paling penting pada setiap kenderaanIni kerana tayar adalah satu-satunya yang menggabungkan antara kenderaan dan permukaan jalanJusteru itu setiap pemilik kenderaan perlulah memahami asas keselamatan.

Tayar kereta sebenarnya ada tarikh luput. Selepas tempoh itu getah tayar akan mati keras dan tidak selamt digunakan. Saya menukar tayar kereta saya pada 20hb Januari 2019 di kedar auto.

Ada kalangan yang kami pernah jumpa mengaku menggupakai tayar pada kenderaan miliknya sehingga tempoh 5 tahun lamanya. Tempoh penggunaan tayar adalah selama LIMA tahun dari tarikh tayar dikeluarkan. 2 tayar lg tayar since beli kete.

Tayar kereta yang berkualiti memainkan peranan untuk keselesaan pengendalian kawalan stereng serta cengkaman tayar yang lebih baik. - admin -. 1Bunga tayar haus.

Seandainya anda ingin menukar tayar kenderaan anda kepada tayar baru pastikan tahun pengeluarannya adalah tahun terkini contohnya berakhir dengan XX16 2016. Pada tayar Michelin ini kod tarikhnya adalah 1320. Tayar motosikalkeretapenjagaanproduktayar terpakai dan masalah berkaitan.

Panduan Membeli Tayar Kereta Jangan Sampai Tertipu. Permohonan boleh dibuat melalui ID orang awam di portal JPJ JPJ NegeriCawangan UTC Kaunter 1JPJ kiosk eKhidmat dan rangkaian Pejabat Pos. Selalunya alignment tayar kereta dilakukan setiap 10000 kilometer perjalanan.

Tempoh penggunaan tayar adalah selama lima tahun dari tarikh. Ini disebabkan oleh tayar tersebut menghampiri tempoh tarikh luput atau kesilapan dalam pembuatan manufacturing defect. Meletakkan tarikh luput 8 tahun 6 bulan dari sekarang tidak memberikan apa-apa makna kepada pengguna kerana secara puratanya tayar hanya digunakan untuk tempoh 3 tahun sebelum ianya ditukar.

16-03-2016 Tayar kereta sebenarnya ada tarikh luput. Namun jika sekiranya anda merasakan kereta anda sudah tidak seimbang ketika memandu seeloknya terus lakukan alignment. Semakin tinggi rating kelajuan maksima uhv semakin mahal harga tayar.

3 tahun sekali tukar tayar kaya la tokey kedai tayar. Abi 120000 PG Info Keselamatan. Anda perlu menjelaskan baki hutang selepas ditolak nilai kenderaan tersebut.

Setiap tayar ada 4 angka tercatit di bahagian sisi tayar. Cara Penjagaan Tip Beli Tayar Kereta yang Terbaik dan Selamat di Malaysia. Ada kereta lawa kereta mahal tidak guna.

Jika bar tersebut dilihat separas atau sama rata dengan bunga tayar maka itulah masa. Jadi sekirannya jaminan ketahanan pada tayar adalah antara 3-4 tahun maka anda boleh mengagak atau membuat kiraan bila tarikh luput tayar tersebut. Pada tayar juga boleh anda dapati takat yang indicate bila tayar patut ditukar.

Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan. Tayar ialah Michelin ps3 4biji. Contohnya di sini tayar ini akan luput pada April 2012 atau 2013.

Tayar kereta adalah komponen yang paling penting kerana ia banyak terdedah kepada permukaan jalan raya. Jikalau pilih tayar yang kurang tepat. Untuk pengetahuan am semua tayar sudah siap disertakan indikator bunga-haus tread-wear indicator atau TWI.

Kalau kurang angin ada masalahnya.


Jangka Hayat Tayar Kereta Wajib Tahu Kalau Pandu Kereta


Hi Please Check Your Car Tyre S For This Winter Stopping Distances Are Dramatically Extended In Wet Conditions Especially When Yo Tire Safety Car Tires Tire


Tip Bagaimana Nak Tengak Tarikh Keluaran Tayar Jenis Dunlop Sp Sport J5 Tarikh Lupus Tayar Dunlop Youtube


LihatTutupKomentar